A kiterjesztett valóság

Nehezebb a képzelet és a saját képeségeink, tapasztalataink, motoros képességeink útján azonnal elsajátítani valamit, mint ötletes megoldásokkal érzékelhetővé tenni azt.
A modern kori mágia ez, szabadon vásárolható, választható termékkínálatból.

Az első példa a Microsoft Kinect, ami első látásra bohókásnak tűnhet a bemutatókból vett monitor, képernyő előtt hadonászó fiatalokkal, pedig
komoly tapasztalat, intuíció csomagolható egy ezt korrektül megtámogató szoftverbe.
A monitorba nyúlástól és a térre hagyatkozó érzékelős hologrammpornótól vagy horrortól még messze vagyunk, de talán József Attila sem beszélt volna egy gondolatban a feljebbmenőiről, ha nem a változás szelét érezte volna.

De ne szaladjunk ennyire előre, az ördög nem alszik, sokadjára a sokadik dimenzióban ugyan, de az élet ömagában is ezt jelenti. Csak a webre vonatkoztatva volt ez már Y2K, web 2.0 vagy maga az interaktivitás.
A siker a többség számára rejtve maradó, fel sem fogott, ugyanakkor jobbára magától értetődő dolgokon múlik, mint maga a gyógyítás, az orvostudomány gyakorlati haszna. Ezzel jelentősen szűkíthető a kör, amit még besorolnánk ide. Minden olyan projekt, ami forradalmasít, ide sorolható. A már említett holografika és annak fejlődési szakaszai, azaz maga a majdani materializáció.

Kategóriák: