Inkscape bevezető

Viszont amennyiben textúrázni, kontúrozni,
árnyékbeállításokat hozzáadni szeretnénk, ahhoz nagy segítséget kapunk a szűrőlistából, ami nagyban hozzátesz a 3D-s, vagy valós hatás eléréséhez.

Mindehhez ki kell ismerni a program működését mindenek felett.
Ellentétben egy pixeles rajzprogrammal, alap esetben nem ad előre konfigurált, monitort kitöltő képeket alapul (fekete fehér felhők, drótváz, fényhatások), minden szűrő szűkre szabva a már jelen lévő alakzaton való elvégzésre született.

Ezzel azonban maximálisan elegendő lehet a legtöbb esetben egy jól megválasztott effektussal egy, esetleg két lépésben gondolkodnunk, minden bizonnyal megfelelő lesz az eredmény.

Az objektumcsoportosítás, a rétegek és egyéb sarkalatos pontok használata a szerkesztés helyes menetében adódik, így válik egy könnyen a magunk javára fordítható eszközzé a program egésze.

Akár konkrét elképzeléssel, akár az intuícióra hagyatkozva, lépésenként gondolkodva haladunk előre, némi rutin megszerzése elengedhetetlen azonban, a gyakorlása könnyed, hisz a fenntebb említett egyszerűség kezessé teszi a szoftvert ebben...

A továbbiakban, egy fa megrajzolásához sincs szükség túl bonyolult folyamatokra, ez valamelyik rajzeszközzel, szintén előre definiált térhatású elemekkel, valamint némi kreatív szűrőhasználattal profi módon elvégezhető.

Az inkscape egy másik irányba mutató alkalmazása a kiterjesztések menüpont alatt található, ötletesen a minta rajzolat egy útvonal mentén megadható, mint elemi lépés, ami a vektorgrafikus képek gyakori eleme.

A program rendkívül asszociatív módon működik, ez megakaszthat egyeseket bizonyos műveletek elvégzésében, ezért érdemes betartani a program által is mutatott sorrendiséget, azaz azt, hogy csak a már meglévő objektumunkal, elemünkel, útvonalunkal kezdjünk, valamint semmiképp sem öles léptékkel haladva előre dolgozzunk. Ha ezt betartjuk, nagy általánosságban mondható, hogy az inkscape még ráadásul meg is tanít a helyes gondolkodásra a bonyolultabb műveletek szerkesztéséhez.

Ha túl okos szeretnék lenni, akkor azt mondhatnám, hogy valószínüleg a fejlesztő közösség szerint is minden relatív, ezért nem árthat jobban a dolgok mélyére nézni.

Rovatok:

Kategóriák:

Forrás: