Marketing makromédia

Bemutat olyan fejlesztéseket, kultúrális társadalmi hiányterületet, ahol szellemi, tudományos és művészeti alkotói munka szükséges. Egyre jobb, kényelmesebb megközelítésből megálmodott eszköz áll rendelkezésünkre, hogy akkor infrastruktúrális szempontból kielégítő talaja lehessen a felhaszálói szemlélet előremutató együttműködésében.
A szoros együttműködésben résztvevő szakemberek módszerei és munkája vitathatatlan, valószínűleg az ő feladatkörük és szakmai irányadó tudásuk tapasztalatra és józan ésszel mérhető tudásra alapul, azonban néha nehéz, vagy éppenséggel lehetetlen megjósolni a siker pontos mértékét vagy a bukás lehetőségét. Így van ez a Windows 8 mostani PC-s ámokfutása, az Apple bizonyos mértékű zsugorodása és a Samsung Google páros acélos helytállása esetében is. A sikert sokféle szempont és kommunikációs séma befolyásolja az ár kérlelhetetlen valósága mellett.

Szerencsére él az a szemlélet, hogy nem feltétlen a lehető legtöbb eladott termék ad megnyugtató álmot azok
fejlesztő, marketingelő szakembergárdájának, mindinkább a pontos célzás a lényeg, és ezt már a koncepció szintjén is vétó joggal felruházva egy tervezettebb munkafolyamatban valósítva meg.
Ez a Brand, ami a siker megjósolhatatlanságán túl szebb álmokkal, tervekkel kecsegtet.
A Microsoft Surface tablet-je erre jó példa, nyilvánvalóan ezt kommunikálja nyiltan és burkoltabban is.
Egy húzóágazat márkás termékeinek pozíciója nagyban függ a konkurencia lépéseitől. Az olcsó, silányabb minőségű termékek elvehetik egy egész ágazat lendületét, nagyban gyengíthetik pozícióját.

Más kérdés, hogy a szabadalmak, a saját szellemi tulajdon körül zajló hercehurca manapság ennek ellentmond, hisz mindenki részt akar venni egy virágzó ágazat sikereiben, ami viszont magával vonza, hogy a lényegi szempont nem a saját megoldásokkal operáló gusztusos végtermék lesz, hanem egy jobb áron, másként elnevezett, eltérő kinézetű, ezzel végső soron kézenfekvő márka olcsó megvalósulása lesz.

Ez azonban sokaknak ad kenyeret, és nagy mértékben a rendelkezésre álló pénz és egyéb források
megszerzésének szűkös lehetősége is hibáztatható ezért, így maga a rendszer hiányos felépítése teremti meg ennek lehetőségét.
Nehéz elfogadni azt, hogy ma csak a monopol helyzetű vállalatoknak van lehetősége új termékeikkel, tekintetmegoldásaikkal újat mutatni, egyáltalán megélhetést koivácsolni, és ezért kevésbé kap szerepet a tehetség és valóban jó ötletek kibontakozása.

A sok elvesztegetett energia jól láthatóan így ténylegesen akadályt jelenthet.

 

Kategóriák: