Van-e a Gimp és a Photoshop közt különbség?

Vajon ténylegesen összehasonlítható első olvasatra egymással a Gimp és a Photoshop?

Sok helyen látni, hogy a Photoshop-hoz hasonlítják a Gimp-et. Az első és egyetlen különnbség már első látásra megmutatkozik.
A Gimp egy open source, azaz nyílt forráskódú projekt. Többek közt nem képes, és nem is akar egy egy kézben összefogott brand-et hozni, ami az Adobe Photoshop-nál a legközpontibb elem.
Utóbbi évek óta azon dolgozik, hogy az áráért a lehető legütőképesebb módon legyen képes eredményeket felhozni már néhány kattintás után. Ez a Gimp esetében nem volna kivitelezhető már csak a fejlesztés módja szerint sem.

A hasonló kezelőfelület pedig egyértelműen standardé vált ezeknél a proramoknál. Ugyan a Gimp esetében is van egy maroknyi csapat, akiken keresztül a programba beépített újítások kontrollálva vannak, az ő jóváhagyásuk nélkül nem kerülhet semmi a programkódba, illetve igen, de azt nem fogja az eredeti gárda támogatni, és a sajátjaként kezelni.
 

A közösségi lét és egy vállalatnál betöltött poszt között egyértelmű a kontraszt

Ennél jobban azonban nincs értelme belemenni a háttérben húzódó mechanizmusokba. A hasonlóság és a különbség ezzel a helyére került.
Érdemes megemlíteni a Photoshop esetében még az árképzést. A korábbi egyszeri néhány százezer forint, és a mostanra havidíjassá lett több tízezer forintos tétel rettentően sok, egy laikus számára pedig ez felfoghatatlan. Olyannyira, hogy magában már ez is elég lehet, hogy valaki fel is adja, hogy használni kezdjen valamilyen feltört verziót.
A Gimp fejlesztői közösség egyik fontos tagja nem is olyan rég röviden, de velősen kifejtette a következőt.

"A Gimp nem egy rajzprogram, hanem egy mindenki számára használható komoly eszköz."
 

Nyoma sincs annak a könnyed szűrőpróbálgatásnak, ami egy fizetős programnál elvárható a pénzünkért.

Ez viszont a valóság. Kezdetben könnyű beleszaladni ebbe a hibába, miután kreatív tudásunk legjava érzés szerint már a kisujjunkban van, könnyen csalódás érhet a Gimp-nél, ami egy életre képes megutáltatni velünk az ingyenes közösségi programokat, helytelenül.
Jó ha van egy kész terv, vázlat, de legalább egy árnyalatnyi elképzelés, ami képes vezetni az alkotói munka során.
Ez az apró léptékű előrehaladás, átgondolt alkotói munka a későbbiek során tartósabb eredményekre képes, ami esetleg egy képes reklám esetében -az anyagias szempontok figyelembe vétele nélkül- nem lesz látható érték, ezért meg sem érné egy ilyen mértékű energiabefektetést eszközölni...
Ha a fennti módon képes vagy használni a Gimp-et, akkot képes leszel komolyabb nehézségek nélkül tisztán értékteremtő reklámok készítésére is a Photoshop-pal.
 

Ne essünk bele ebbe a csapdába sem.

Ha már aktívan használsz valamilyen fejlett kreatív terméket, amiért fizettél, nem kell ezért eldobni. Az évek során rengeteg jó segédlet (tutorial), könyv született a témában, amik képesek átlendíteni ezeken a nem várt konfliktusforrásokon is.
Könnyebb megtanulni ebben az eredménycentrikus világban a Photoshop-ot használni, mint a Gimp-el alkotni, a tudásunkat művelni.

Rovatok:

Kategóriák:

Forrás: